BAS-utbildning, finns det behov?

Posted på nov 14, 2019

Nu är det snart dags för Årsmöte för de flesta av våra båtklubbar. Där kommer antagligen en del av era funktionärer att bytas ut. Vissa av funktionerna underlättas betydligt om ni i klubben använder er av BAS (Båtlivets Administrationssystem). Det är därför dags för styrelsen att fundera på hur BAS och utbildning på BAS behövs inom er klubb. De som har störst nytta av är den som sköter medlemsregistret, kassören och hamnfogden, men även andra användare kan komma i fråga.

Har nu i oktober haft utbildning i Umeå med glädjande  aderton varande och blivande BAS-användare från sju olika klubbar i Umeå-området. Många nya funktioner har kommit under årens lopp, så även mångåriga BAS-rävar har kunnat vidareutbilda sig.

Kommer under vårvintern ha motsvarande utbildning med nya och gamla BAS-användare i Skellefteå-området. Hoppas att uppslutningen blir lika god. Kommer att gå ut med en förfrågan fram i februari.

Fundera på hur ni vill ha utbildningen i er klubb. Jag kan erbjuda kurs vid studieförbund när det är större grupper av deltagare. Jag kan även undervisa styrelse och andra funktionärer i er klubbstuga el. liknande lokaler, bara det finns bredbandsanslutning. Om det är bara någon enstaka kan jag även undervisa via telefon och TeamViewer.

Tveka inte att kontakta mej via kassor@vasterbottensbatforbund.se så ringer jag upp och kollar era behov och kursupplägg.

Valter Lindh

BAS-coach